Campanya de solidaritat amb els presos de Bouarfa

Continua la campanya de solidaritat amb els presos de Bouarfa.

Traduïm al català l’escrit de recollida de signatures en solidaritat amb els sindicalistes presos de Bouarfa perquè sigui signat.

Nosaltres, els sotasignats, demòcrates, militants, artistes, intel·lectuals, escriptors, sindicalistes i actors associatius al Marroc i a l’estranger, condemnem el recurs sistemàtic a la violència policial i a les amenaces de detenció i d’assassinat contra els i les manifestants pacífiques dels moviments socials al Marroc, i les mesures de restricció de les llibertats fonamentals, com la prohibició de manifestar-se pacíficament i d’expressar-se públicament; mesures preses per les autoritats contra el moviment social del 20 de Febrer, i especialment contra els representants sindicals, partidaris dels drets humans que denuncien les males condicions de treball, i també la corrupció, l’estafa i la mala gestió dels serveis públics.

És en aquest sentit que especialment estem preocupats per la persecució judicial i la detenció abusiva dels dos militants demòcrates i dirigents sindicals de la ciutat de Bouarfa; Sr. KABBOURI Seddik, secretari general de la unió local de la Confederació Democràtica del Treball (CDT), membre de l’Associació Marroquina de Drets Humans (AMDH) i coordinador de la Coordinació contra la Carestia de la Vida i la Degradació dels Serveis Públics, i el Sr. MAHJOUB Chenou, president del Sindicat dels Empleats de la Promoció Nacional-CDT i activista en la Coordinació contra la Carestia de la Vida i la Degradació dels Serveis Públics. Exigim el seu alliberament immediat i incondicional, i expressem la nostra solidaritat total amb la població de Bouarfa en lluita pacíficament pels seus drets legítims.

Demanem també a les organitzacions polítiques, associatives i sindicals mobilitzar-se amb la finalitat de permetre a la població de Bourfa realitzar el seu desig de llibertat i justícia social.

Per a adherir-se i signar la petició:
solidarite_bouarfa05@yahoo.fr // pressemaroc@yahoogroupes.fr // pad-maroc@yahoogroupes.fr // psu_maroc@yahoogroupes.fr

Amb el suport de: CDT, AMDH, PSU, ANNAHJ ADDIMOCRATI, ANDCM, Consell Nacional de Suport al Moviment del 20 de Febrer Rabat, Coalició Marroquina de les Organitzacions dels Drets Humans Rabat, Grup AMDH París, ASDHOM París, FVJ França, el Marroc Solidaritat 05 Gap França, Moviment de l’MRE Demòcrates Amsterdam, Observatori Tunisià dels Drets i Llibertats Sindicals (Tunísia), CGT (Espanya), EMCEMO Amsterdam, COS (Països Catalans)… (llista oberta)