‘Aguas de Valencia’ talla l’aigua a un company de la COS i veí del barri de la Coma en plena pandèmia!

En contra del que indicaria qualsevol justícia o racionalitat, i en contra també del que indica la moratòria del decret de l’estat d’alarma, segons el qual no es podien tallar els subministraments bàsics (almenys fins al 30 de setembre de 2020), l’empresa ‘Aguas de Valencia‘ li va tallar l’aigua a un company de la COS el passat 19 de setembre sense previ avís i en plena pandèmia al seu habitatge, al barri de la Coma – Mas del Rosari de Paterna.

Amb una acció com eixa, ‘Aguas de Valencia‘ no només posa en perill la seua vida, sinó la de la seua filla i família, veïns i veïnes.

Mentrestant, els serveis socials de Paterna, municipi al qual pertany el barri de la Coma – Mas del Rosari, continuen col·lapsats i sense donar resposta als problemes reals dels veïns i veïnes del barri. No només això, sinó que els regidors i regidores de l’Ajuntament, contactats pel nostre company, només s’han limitat a remetre’l a eixos serveis socials ja col·lapsats. Quedant doncs, sense resposta. Fins al 24 de setembre en què, de nou, aquesta vegada després d’atendre el nostre company, acabaren dient-li que no podien fer res i que es «busqués algun regidor que l’ajudara».

Si això no fóra poc, considerem de gran rellevància que un barri amb unes rendes mitjanes tan baixes, i amb situacions de semiexclusió social, com és el barri de la Coma – Mas del Rosari, haja de pagar el rebut de l’aigua a l’empresa ‘Aguas de Valencia‘, mentre que els veïns d’una altra zona del mateix municipi de Paterna, però de rendes mitjanes i altes, com la Canyada (on hi ha una alta concentració de piscines particulars, per exemple), han de pagar la factura de l’aigua a ‘Aguas de Paterna’, a un preu substancialment menor del que es paga a ‘Aguas de Valencia en la Coma; resultant doncs, en un important greuge comparatiu.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical – COS, exigim públicament:

· A l’empresa ‘Aguas de Valencia‘ la represa de totes les connexions d’aigua que haja tallat durant les darreres setmanes i, com a mínim, mantinga el servei mentre dure la pandèmia (també la del nostre company), ja que entenem que en una situació com l’actual prima la salut i l’interés general per damunt dels beneficis empresarials;

· A l’Ajuntament de Paterna, que reforce els serveis socials municipals i done una resposta immediata al nostre company, així com a totes les veïnes i veïns que necessiten una resposta immediata;

· També a l’Ajuntament de Paterna, que revise els seus contractes de subministraments, per garantir un preu equitatiu per als veïns i veïnes del barri de la Coma, i de tot el municipi, en funció de les seues rendes;

· A la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, que pose tots els mitjans necessaris per a atendre tots els drets fonamentals de totes les famílies treballadores de Paterna i de tot el País Valencià.

Esperem una resposta satisfactòria immediata, donada la urgència de la situació i el greu perill que suposa per a la salut de les persones, abans de prendre qualsevol altre tipus de mesura.