Actes a Alcàsser pel 1r de Maig

DIVENDRES 4 DE MAIG

– CERCAVILA(18.45h): Eixida des de la plaça del castell.

– XERRADA(19.30): RETALLADES I REFORMA LABORAL: PASSAT, PRESENT I FUTUR. Amb membres de la COS, CGT i CNT. A la cambra agrària de l’ajuntament.

L’1 de maig commemorem el dia internacional de les persones treballadores. Recordem així la lluita de 1886 a Chicago on cinc treballadors anarquistes van ser assassinats. Però recordem també les lluites que des de fa molts anys manté la classe treballadora contra les imposicions del capitalisme salvatge, i contra els empresaris que exploten els treballadors dia a dia.

Amb els anys hem aconseguit que es reconega el dret al treball, a la seguretat i salut laboral, a la negociació col·lectiva… Drets que des de fa uns anys tornen a perillar de veritat. I és que aquesta crisi (que no oblidem que és culpa de l’avarícia i mala gestió d’empresaris i estats capitalistes) ens la volen fer pagar al poble treballador, explotant-nos tant ací com a tants altres països arreu del món.

A Alcàsser ja som més de mil persones a l’atur, xifra que ha augmentat més d’un 50% respecte de l’any 2008. No oblidem tampoc que més de la meitat dels joves estan actualment sense feina.

Mentrestant, el poble continuem patint el que ells anomenen polítiques d’austeritat. Nosaltres el que veiem són reformes laborals i de les pensions, retallades del subsidi de l’atur, copagament sanitari, tancament de Centres d’Atenció Primària, augment del nombre d’alumnes per aula als centres d’ensenyament, pujada d’impostos, pujada dels preus al transport públic, pujada de més del 50% a les taxes universitàries, reducció de salaris…

Ara més que mai, calen alternatives a aquest model:

• Volem menys hores extres i un repartiment real del treball.

• Volem la reducció dels salaris del polítics que cobren per cada reunió a la que assisteixen.

•  Volem menys ajudes a la banca i a les grans empreses i més per a aquells qui ho necessiten. El 2011, més de 13.000 famílies al País Valencià van ser desnonades per no poder pagar les asfixiants hipoteques als bancs. No obstant, solament a Alcàsser hi ha 800 vivendes buides. Hem arribat a un estat on hi ha gent sense casa, i cases sense gent!

• Volem la igualtat de condicions laborals entre homes i dones. A igual treball, el mateix salari!

Moltes són les alternatives que ja estan funcionant i donant els seus fruits. Des de la creació de xarxes de solidaritat obrera fins a cooperatives locals o bancs d’intercanvi.

Ara més que mai, cal solidaritat entre la gent del poble. Des d’ací recordem tots els represaliats a les lluites estudiantils del passat mes de febrer, als empresonats després de l’última vaga general i a aquells qui dia a dia continuen la lluita per a aconseguir enderrocar aquest model polític, social i econòmic en el qual vivim. Si ens toquen a un, ens toquen a tots!

Recuperem els nostres drets.  Impedim que uns pocs s’apoderen del que és nostre, del que és de tots.

Cada dia és 1 de Maig!