Acomiaden un afiliat de la COS Anoia per demandar a l’empresa UIPSA per cessió il·legal

No fa ni una setmana que el nostre company, treballador de la paperera UIPSA situada a La Pobla de Claramunt, havia instat a l’empresa a millorar el lloc de treball, ja que suposava un perill pels ritmes de treball als quals estaven sotmesos.

El conflicte però ve de llarg. Va iniciar el servei a l’empresa subcontract per CTC externalitzacions, la qual com a bon testaferro es limitava a posar a disposició de l’empresa client mà d’obra. Davant la flagrant il·legalitat, el nostre company va demandar ambdues empreses per cessió il·legal. També va crear una secció sindical a l’empresa cessionària que aquesta va rebutjar, qüestió que també ha estat demandada.

Tot i continuar treballant a l’empresa a l’espera de judici, CTC externalitzacions l’ha interpel·lat fins en tres ocasions per cercar una “sortida indemnitzada”, ja que no volien de cap manera que el judici se celebrés. El company lluny d’arronsar-se ha seguit amb l’acció sindical reivindicant millores en matèria de prevenció de riscos i salut laboral. L’empresa hi ha respòs reactivament acomiadament el company.

Davant d’aquest fet, des de la Coordinadora Obrera Sindical volem fer les següents aclariments:

· En el context de retallades i d’atac als drets i condicions de la classe treballadora que estem patint en l’actualitat no permetrem que cap persona sigui represaliada per defensar els seus drets.

· Iniciarem accions legals i sindicals perquè es reconegui la flagrant vulneració de drets fonamentals que suposa l’acomiadament per exercir llibertat sindical.

· Exigim la immediata readmissió del company acomiadat.

· Instem a totes les persones a solidaritzar-se amb el company acomiadat i a participar de les mobilitzacions que es convoquin a tal efecte.

Assemblea de la Coordinadora Obrera Sindical a l’Anoia
@COSANOIA