Accions a l’Alacantí i el Baix Llobregat preparatòries de la Vaga General del 29S

marxa_alacant_11S

La primera gran mobilització convocant a la vaga general del 29 de setembre va recórrer dissabte passat els carrers de la ciutat d’Alacant. En el marc de la Marxa per la Dignitat, tres columnes van partir dels barris obrers de Verge del Remei (Plaça d’Argel), Pla (Font de l’Hospital) i Ciutat d’Asís (Plaça del barri) per a confluir en el Mercat Central de la ciutat.

Més de 500 persones van participar en les tres marxes combatives, que van recórrer els barris obrers de la ciutat i els mercats populars i van repartir milers de pamflets entre les treballadores i treballadors convocant a la vaga general. Fotografies de la marxa.

Les tres marxes van comptar amb una nodrida participació, però especialment per la combativitat de totes les persones que hi van acudir convocades per la Plataforma per la Vaga General d’Alacant, organisme que agrupa organitzacions sindicals, polítiques, veïnals, juvenils i socials de la ciutat.

“Contra la reforma i la precarietat, Vaga General”, “29 de setembre, Vaga General”, “La crisi del sistema, que la pague el banquer i no la classe obrera”, “Unitat Popular per la Vaga General”, o “Reforma laboral per a la casa real” van ser els principals crits que es van sentir pels carrers d’Alacant. La bona organització de les tres marxes va permetre la distribució de milers de pamflets, la difusió del missatge mobilitzador als barris obrers i populars d’Alacant, i la relació directa amb milers de veïns i veïnes, i on han participat a més de les organitzacions estatalistes, Maulets, Endavant i el SEPC. Així mateix, els companys i companyes de la COS han iniciat la seua acció unitària amb aquesta marxa del dissabte passat.

Aquesta primera mobilització per la vaga general suposa una continuació de la feina política, propagandística i agitativa que les diferents organitzacions estan desenvolupant de manera intensa a la ciutat, i que es reprendrà el pròxim dijous 16 de setembre, amb una manifestació que partirà a les 20:00 des de la seu del Banc d’Espanya a la Rambla i que recorrerà els locals dels responsables de la crisi capitalista: patronal, constructors, especuladors, bancs, i governs autonòmic i estatal.

A més, la Unió Comarcal de la COS al Baix Llobregat, ha començat a fer la feina preparatòria per la Vaga General. Durant aquestes dues setmanes es farà agitació a Viladecans i Sant Joan D’espí, així com a altres localitats del sud de la comarca.

A Viladecans ja s’ha començat la feina d’agitació amb el repartiment de fulls explicatius sobre què és la reforma laboral i els 10 motius per fer vaga general el dia 29, a les portes del Servei d’Ocupació de la ciutat. Aquesta setmana es farà agitació a les portes del mercat municipal, transports públics i al centre històric del poble. A la jornada d’agitació del passat dia 13 s’hi va fer patent el disgust i malestar d’alguns treballadors i treballadores per les polítiques liberals del PSOE i el pactisme i burocratisme de CCOO i UGT.