Per segon any, el Bloc Anticapitalista de la Safor ha tornat a demostrar la necessitat de treballar en equip, amb diversos col·lectius i sindicats, per autoorganitzar-se i dur endavant dinàmiques de formació de blocs crítics arreu dels Països Catalans.

Ara per ara, formen el Bloc Anticapitalista de la Safor la COS, la CGT, EU, PC, Arran, Endavant-OSAN i el SEPC, encara que en la cercavila s'han fet notar altres sigles com la de la CNT i també banderes independentistes i llibertàries.

 

El lema consensuat enguany fou "Front la Troika: pa, sostre i treball", tal i com resava la pancarta d'encapçalament de la manifestació del dia del Treball pels carrers de la capital de la Safor. Vora 300 persones han seguit aquesta convocatòria, a la qual també s'ha afegit la PAH Safor-Valldigna, el 15M i la Fundació Casal Jaume I.

La marxa ha recorregut pel centre de la ciutat, des de l'Hospital Francesc de Borja, pel Passeig de les Germanies, fins a l'Ajuntament. En acabar la manifestació, s'ha llegit davant la façana de l'Ajuntament el manifest acordat on es denunciava les xifres de l'atur a la comarca (20.000) en el context general de pauperització de la classe treballadora.

Aquest manifest, llegit per una militant del SEPC, també ha volgut fer explícits els problemes que actualment viu la joventut treballadora, tant com a estudiants -per les retallades en l'ensenyament- com per la manca de perspectives de futur. Finalment, s'ha fet una crida a secundar les futures mobilitzacions del Bloc Anticapitalista de la Safor.

Imatges de @CarolaWoodward