17N jornada de lluita estudiantil | 18N trobada de recerca precària

Des de la COS expressem el nostre suport a la lluita del moviment estudiantil per garantir l'accés de la classe treballadora als estudis superiors universitaris.

Entenem que la defensa d'una universitat pública al servei de la majoria social popular és una reivindicació bàsica de qualsevol projecte social emancipador. En vista dels processos mercantilitzadors que experimenta la universitat pública –pagada entre tothom–, la lluita per defensar-la de les agressions neoliberals hauria de ser un deure col·lectiu.

Aquest dijous 17 de novembre ens manifestem braç a braç amb les estudiants que lluiten i es mobilitzen per combatre les greus condicions per les quals passen les classes populars en el seu trànsit per la universitat. Així mateix, animem que aquesta jornada no es quedi en això, que no se circumscrigui a un sol dia de mobilitzacions i que transcendeixi en un calendari d'accions per al conjunt de lluites que tant en l'àmbit de les universitats com del conjunt del sistema educatiu hem d'emprendre contra la voràgine de destrucció a què el capitalisme ens sotmet.

Per això, cridem també a difondre i participar en l'acte que tindrà lloc el divendres 18 de novembre a Can Batlló (Sants – el Barcelonès) organitzat per part de D-Recerca Precària. L'objectiu de la trobada és aplegar tots els companys i companyes investigadors predoctorals i postdoctorals a fi d'elaborar una taula reivindicativa de les seves condicions laborals, de les formes precàries en el desenvolupament de les recerques i, en general, dels problemes d'un col·lectiu molt vulnerable dins de l'actual model universitari. L'expulsió, la precarietat i l'explotació a què ens veiem abocades, amb unes misèrrimes condicions tant d'accés com de treball a la universitat, es donen en les diferents etapes d'estudi, formació, investigació i treball.

La mateixa lluita, des de tots els fronts! Perquè la lluita és l'únic camí.