17 de març: Vaga contra la LEC

17 de març: Vaga a l’ensenyament públic de la Comunitat Autònoma de Catalunya contra la política educativa del Departament d’Educació

PROU D’IMPOSICIONS!! NO A LA POLÍTICA DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ!!

Posicionament de la FeCat-COS animant a participar a la vaga i contra les polítiques liberals a l’ensenyament arreu dels Països Catalans.

Des de la Federació de les Treballadores i Treballadors de l’ensenyament i la Cultura dels Països Catalans, FeCat-COS, fem una crida pública a totes les nostres companyes i companys, i a totes les i els treballadors de l’ensenyament del Principat per participar a la vaga convocada pel 17 de març. Així mateix, fem una crida a la participació activa, coordinada i solidària dels i les estudiants en aquestes mobilitzacions, ja que des de la FeCat-COS entenem que tant la LEC, com l’EEES – Pla Bolonya, com la resta de polítiques liberals aplicades al món de l’ensenyament i la cultura arreu dels Països Catalans, no són res més que la mateuxa línia política defensada pels gestors principals del capital a casa nostra en matèria “educativa”: PSOE – PP – CiU – ERC.

La situació i els fets són els següents:

Política unilateral i de fets consumats del Departament d’Educació a l’hora de retallar la despesa, pressupostos i el finançament e l’ensenyament públic, mentre s’augmentaven les línies de finançament del concertat.
Malgrat les bones paraules i les promeses de “negociació”, acaben completant les retallades en no cobrir una part considerable de les substitucions des del primer dia, deixant milers d’interins i personal en precari, en situacions greus a nivell econòmic (sense sous, subsidis, o cap altre tipus d’ajuda)
Tramitació sense cap avís ni negociació, de l’esborrany de decret “d’autonomia de centres” al Consell Escolar de Catalunya.
Malgrat l’acord de negociar aquests i altres punts, i obtenir un acord abans del 19 de febrer, encara no s’ha obtingut cap resposta.

Des de la FeCat-COS entenem que s’ha perdut un temps massa valuós esperant cap negociació amb el Departament, ja que no tenen cap interès en arribar a cap acord que desvirtuï el seu “pla”. L’any passat ja ho vam veure durant la vaga de fam que va portar endavant el nostre company, en Tomàs Sayes, per protestar contra el Pla Bolonya (sense que rebés ni la més mínima atenció, ni moltíssim menys, s’escoltessin les seves justíssimes demandes) De la mateixa forma que es va veure amb la tramitació de la LEC, etc.
Per això entenem que cal començar a bastir una estructura netament de classe, que:
porti aquestes reclamacions al carrer,
que faci propostes des dels mateixos centres per “trencar” les imposicions del Departament;
estableixi una coordinació real i el més continuada possible amb els i les estudiants organitzades;
que a més d’ensenyants i estudiants, s’haurien de coordinar les companyes i companys dels PAS, les AMPA, etc.;
amb aquesta suma de tots els interessos vinculats a l’ensenyament i el seu entorn, realment sí podríem estructurar una resposta contundent a les imposicions del departament, i començar a bastir les propostes i estructures que volem i necessitem pel nostre sistema d’ensenyament exclusivament públic, laic, gratuït, popular i en català.
Ara bé, mentre podem començar a construir aquests espais de trobada (com el que estan començant a organitzar les companyes i companys de l’ADOCDEP – Associació de Docents en Defensa de l’Ensenyament Públic), plantegem els següents punts i reivindicacions:

1-Per l’augment generalitzat de les plantilles a totes les comarques del Principat, i fer totes les passes necessàries per la seva estabilització (reduint els interinatges i la precarietat a la mínima expressió necessària)
2-En aquesta línia, reduir el nombre d’alumnes per aula; amb la qual cosa, impulsar la creació de nous centres i noves instal·lacions pels centres ja existents.
3-Creació de borses estables de docents en formació per cobrir totes les substitucions des del primer dia.
4-Zero hores extres a l’ensenyament. Cal garantir aquestes necessitats amb substitucions, així com amb la creació de places fixes per personal de desenvolupament cultural, esportiu i de lleure, que garanteixin l’obertura dels centres fora dels horaris escolars (sense que d’això se n’hagin de responsabilitzar també els i les ensenyants, com passa en la majoria de les ocasions);
5-Per l’autonomia real dels centres, i la gestió democràtica i participativa; no al projecte “d’autonomia” del Departament que només preten convertir els centres educatius en empreses de gestió privada, i als equips directius, en equips de “recursos humans”, i facilitar així la desregulació de les condicions laborals dels i les ensenyants.
6-Jornada intensiva durant el mes de juny, i reforç de les plantilles de monitors de lleure per poder cobrir les jornades completes als centres escolars, amb activitats gratuïtes de reforç (i facilitar la ja mermada situació econòmica i laboral de centenars de milers de famílies del nostre país) No al calendari escolar del Departament.
7-Pel treball digne, estable i de qualitat. Contractacions i adjudicacions de substitucions i interinitats de jornada completa, o com a màxim, de mitja jornada (NO a la contractació per hores, terç de jornada, etc.)
8-No als nomenaments telemàtics del Departament; per uns processos de nomenament transparents i garantint la informació i notificació immediata de les companyes i companys.
9-Per la restitució i l’augment real dels desdoblaments a la Secundària; i pel tancament de les “aules de benvinguda” (que no tenen res de “benvinguda”), potenciant per contra, les aules d’acollida als centres per tal de fomentar la normal i quotidiana convivència entre alumnes nouvinguts i autòctons.
10-Per la immediata derogació del Decret d’autonomia de centres, aplicació pràctica de l’article 2.3c de la LEC. Per la paralització del procés d’aprovació del Decret de direccions, aplicació pràctica de l’article 143 de la LEC.
11-L’aplicació efectiva del pacte entre Administració i sindicats que assegurava l’oferta de places docents a concurs públic tant a Primària com a Secundària fins l’any 2011.
12-L’augment dels recursos econòmics als centres per poder dur a terme projectes que garanteixin la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat i l’atenció real a la diversitat (aules d’acollida, projectes educatius que incloguin l’ús real de les TIC, etc.)
13-Totes aquestes reclamacions s’han d’assolir per tot el marc educatiu del país, des de les escoles bressol (cal crear-ne una xarxa pública i gratuïta real arreu del país), primària, secundària, batxiller, formació professional, formació d’adults, universitat, etc.
Per últim, des de la FeCat – COS, llancem les crides següents:

1-Cridem a tothom a participar de la vaga del dimecres 17 de Març. A les aturades, manifestacions, marxes, concentracions, etc.
2-Volem mostrar el nostre suport i solidaritat amb els i les estudiants repressaliades arran de les mobilitzacions de l’any passat contra el Pla Bolonya, i que continuen a l’espera de judici, i en especial a la campanya engegada pel SEPC “Més de 100 a judici”
3-Així mateix, animem a participar en les mobilitzacions convocades per les companyes del SEPC contra la nova selectivitat.
4-Finalment, cridem a participar activament a l’assemblea oberta convocada per les companyes i companys de l’ADOCDEP, per la defensa dels llocs de treball d’interins i personal precari de l’ensenyament públic. Dijous 18 de març, a les 19h, a l’Espai Jove de Fontana (C/ Gran de Gràcia, 190-192; metro FONTANA, línia 3)

Març de 2010 – Països Catalans

FeCat – Federació de les Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament dels Països Catalans
fecat.cos@gmail.com

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional
info@sindicatcos.cat