Dilluns, 13 Juny 2016 16:58

El sindicalisme a judici. Ens denuncien per fer la nostra feina.

photo maxi-roda-premsa-13-juny-2016-testo_zpsxizmn7bf.png

La multinacional Testo vol portar a judici a un treballador i al sindicat COS, als quals els demana 10.000 euros i 1 any de presó, per suposats danys i calumnies contra l'empresa.

Testo expedienta, persegueix i acomiada a les persones que lluiten per defensar els drets dels treballadors i treballadores.

Aquestes demandes tenen l'objectiu prioritari de desincentivar qualsevol mobilització o protesta per part dels treballadors i treballadores. Aquesta acció de l'empresa, lluny de ser un acte de força, demostra la feblesa i les pors de la direcció de Testo. Nosaltres no farem ni un pas enrere en la defensa dels nostres drets. Abaixar el cap és el que històricament ens ha portat fins a l'abús de qui segresta el nostre dret al treball.

Breu sobre els antecedents

Un company afiliat a la COS (Coordinadora Obrera Sindical), juntament amb altres dos companys treballadors més, van decidir d'actuar davant de les arbitrarietats de la direcció de l'empresa Testo AG, en aspectes com els salaris i els temps de treball, promovent eleccions a representants de les treballadores i treballadors a l'empresa i presentant-s'hi per a fer respectar els drets de tot el col·lectiu.

Des del principi ja va quedar clar que l'empresa no estava disposada a respectar ni els mínims drets dels treballadors i va promoure una llista titella, sota les sigles de la UGT, com a reacció a la candidatura presentada pels companys i companyes. Després de dos anys de treball amb contracte indefinit i sense queixes per part de la direcció, la promoció de les eleccions sindicals i l'elecció com a representant dels treballadors va provocar un canvi d'actitud per part de l'empresa, que va iniciar una campanya d'assetjament cap el treballador, degradant-lo en les seves funcions i atribuint-li suposats incompliments laborals per a poder obrir-li expedients disciplinaris amb la clara intenció de justificar el seu posterior acomiadament.

La denúncia a la COS

Des de la COS, com no podia ser d'una altra manera, vam iniciar una campanya de suport als treballadors amb un comunicat el dia 1 de juny de 2014 (http://sindicatcos.cat/index.php/territorials/maresme/item/2466-testo-acomiada-el-delegat-d-empresa-afiliat-a-la-cos-a-cabrils) on vam denunciar les pràctiques de l'empresa i especialment la campanya d'assetjament contra els representants dels treballadors, amb l'assistència a concentracions simultànies a les delegacions de Testo al centre de treball de Cabrils (el Maresme, on treballava el company assetjat) i a València (l'Horta) el 26 de juny (http://sindicatcos.cat/index.php/territorials/maresme/item/2432-dues-concentracions-simultanies-a-valencia-i-cabrils-denuncien-l-assetjament-laboral-i-la-repressio-als-representants-sindicals-a-testo). En aquell moment l'empresa havia obert el tercer expedient disciplinari al nostre company i es disposava a acomiadar a un representant dels treballadors.

Poc temps després, l'empresa feia efectiva l'amenaça que planava sobre el nostre company i l'acomiadava mentre un segon representant dels treballadors, dels tres del total de membres escollits, decidia deixar la feina fruit de les pressions de la direcció (http://sindicatcos.cat/index.php/territorials/maresme/item/2466-testo-acomiada-el-delegat-d-empresa-afiliat-a-la-cos-a-cabrils). Arrel de l'acomiadament, el nostre company va interposar una demanda judicial contra Testo demanant la nul·litat del seu acomiadament i en paral·lel des de la COS vam intensificar els mecanismes de solidaritat mútua a través de la constitució d'una caixa de resistència pel cas nodrida amb els fons recaptats en barres i guardioles. L'empresa no va tenir més remei que plegar-se davant la realitat i acceptar en la conciliació prèvia al judici les condicions del nostre company, tot acceptant implícitament que l'acomiadament disciplinari havia estat una farsa.

Culpables de fer la nostra feina

Testo no va quedar satisfeta amb la conciliació i ara demanda al treballador i a la COS per suposats danys i calumnies contra l'empresa, xifrant aquests fets en 10.000 euros i 1 any de presó. Hem de dir que si és delicte denunciar les pràctiques d'assetjament dels representants dels treballadors amb la intenció d'acabar amb les reivindicacions dels drets col·lectius, en som plenament culpables i seguirem fent aquesta tasca perquè la lluita i l'organització als centres de treball són la millor opció per defensar els interessos dels treballadors i treballadores.

photo quadrat-COS-2016---TESTO-juny-2016-A_zpsrwdujdw6.png

Durant el matí del dilluns 13 de juny, davant dels jutjats de Mataró, hem celebrat una roda de premsa per explicar el cas, Oriol Pintos, responsable nacional d'acció sindical de la COS, ha explicat el cas i el Benet Salellas, diputat de la CUP-CC al Parlament de Catalunya, ha mostrat l'absoluta solidaritat de l'esquerra independentista amb el treballador i la COS. Sota d'aquestes línies podeu els vídeos de la roda de premsa.

Copyright © 2018 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Wednesday the 17th. Joomla Templates Free.