Divendres, 26 Octubre 2012 00:00

CONCERT PER LA LLENGUA - 27 D'OCTUBRE A VILANOVA I LA GELTRÚ

Als Països Catalans, cada dia són més les agressions que rep l’ensenyament en la nostra llengua. Els exemples de voler eliminar-nos com a poble s’intensifiquen i es fa pales de la clara intenció espanyolitzadora de la dreta més salvatge que tenim a casa nostra. A la Franja eliminen la oficialitat del català per dir-ne aragonès oriental i afegir-hi una mentida més a la llista d’invents de voler tapar la identitat catalana que tenim al nostre territori. Al País Valencià i a les Illes, l’ofensiva espanyola contra la unitat territorial és més forta que mai i els governs feixistes del Partit Popular de la mà del d’Artur Mas a Catalunya, es mostren més vulnerables que mai en veure com creix la força del moviment independentista català i les úniques armes que tenen són la de voler acabar amb la llengua, el que ens uneix com a poble i el que ens segueix creant la nostra història.

L’Estat Francès també és culpable. Culpable de restringir l’educació catalana a aquells que puguin accedir a les Escoles Bressoles i de no ensenyar als nens i nenes en l’àmbit educatiu públic de la Catalunya Nord que la llengua comuna és el català. Un territori que pateix una ocupació francesa i que maltracta la cultura catalana d’aquest.
Així doncs, podem comprovar que les agressions feixistes de la dreta Espanyola i Francesa no tenen fre i és per això que nosaltres, el poble català, els estudiants i els joves, hem d’estar units per fer front als seus atacs.

Des del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, mostrem el nostre rebuig a totes aquestes mesures que estan acabant amb la unitat dels Països Catalans i encoratgem als estudiants a participar de les mobilitzacions que es vagin duent a terme i a defensar el nostre dret a estudiar amb la nostra llengua. Des dels més menuts de tots als més grans els hi hem de plantar cara! Hem de lluitar per construir un futur on les generacions que ens segueixen puguin aprendre, llegir i xerrar en català arreu dels Països Catalans!

Copyright © 2018 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Wednesday the 17th. Joomla Templates Free.