Alacantí i el Baix Vinalopó

Assemblea territorial de l'Alacantí i el Baix Vinalopó

Casal Jaume I: C/ Sant Jordi núm. 2, 03203 - Elx

e-mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. | Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

El 19 de maig serà jutjat a Alacant un afiliat de la COS i delegat sindical a una coperativa d'ensenyament. El pròxim dimarts 19 de maig serà jutjat a Alacant un militant d’Endavant OSAN, afiliat i delegat sindical per la COS, i integrant del Moviment de Resistència Global d’Alacant, espai antiimperialista de la ciutat d’Alacant.
En les eleccions sindicals celebrades el passat 23 de gener, la candidatura presentada per la Coordinadora Obrera Sindical va obtenir 20 vots i un delegat. El nostre company Aquil·les Rubio va resultar elegit en tercer lloc, després del representant de CCOO (24 vots) i de la del STEPV (21 vots).
Les treballadores de l'Alcoiana, empresa de transport públic que cobreix les rutes interurbanes a l'Alacantí, han convocat vaga entre els dies 4 i l'11 d'octubre. El motiu d'aquesta convocatòria és defensar el sistema de transport públic i, més concretament, les línies d'autobús, que uneixen Alacant amb Urbanova, el Palamó, la Platja de Sant Joan i el Castell de Sant Ferran, i que l'Ajuntament d'Alacant i la Conselleria de Transports volen fer desaparèixer.
Serà el pròxim divendres 3 d'octubre, partir de les 18.30 h, al Casal Popular Tio Cuc, situat al Carrer Sant Leandre, 6 d'Alacant. Per què constituir seccions sindicals? Com afrontar la confrontació amb l'empresa? Què podem fer amb les seccions sindicals i/o amb representació dels treballadors i les treballadores? Com afrontar la gestió d'un conflicte al centre de treball? Són algunes de les preguntes o dubtes que els treballadors i treballadores es poden fer quan davant seu es troben amb un conflicte laboral.
El passat divendres 11 de juliol tingué lloc una manifestació de protesta contra el bou embolat a Castalla (la Foia de Castalla). Continuen les subvencions multimilionàries a la tauromàquia, mentre cada dia hi ha més i més persones treballadores passant gana.
Coca-Cola vol aprovar un ERO que afectarà el 30% de la plantilla a l'estat espanyol, acomiadant 750 treballadores, recol·lar uns altres 500 i tancant 4 plantes embotelladores. La multinacional Coca-Cola, de la qual coneixem a bastament el seu paper clau en la difusió del capitalisme i la desigualtat mundial, acaba d'anunciar la seua voluntat d'aprovar un Expedient de Regulació d'Ocupació que afectarà el 30% de la plantilla a l'estat espanyol, amb l'acomiadament de 750 treballadores, recol·locació d'altres 500 i tancament de 4 plantes embotelladores.
Després de mesos de negociació del nou conveni i davant la manca de voluntat de l’empresa i l’empitjorament de les condicions laborals, les treballadores de la concessionària han decidit no cedir al xantatge patronal ni a les pressions de l’Ajuntament. Des de la COS (Coordinadora Obrera Sindical), sindicat per l'alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans, volem mostrar tot el nostre suport a la plantilla de l'empresa UTE Alicante que exigeix prosseguir amb la vaga convocada per a la jornada del 20 de gener.
Us adjuntem el comunicat de l'Esquerra Independentista del Sud. Davant l'anunci durant el segon dia de vaga de la retirada de l'ERO a l'Alcoiana, empresa de transport metropolità de l'Alacantí que plantejava el comiat de 65 conductores, i la fi de la vaga, l'Esquerra Independentista del Sud volem fer les següents consideracions:
El passat dissabte 23 de febrer es va fer públic a Alacant el dossier “Pensar no és cap delicte, prou persecucions polítiques”, en el qual es recull detalladament l’augment de la persecució als moviments polítics en general i a l’Esquerra Independentista de la ciutat en particular. El Moviment de Resistència Global d’Alacant, organisme unitari antiimperialista i on les organitzacions de classe de la ciutat canalitzen també la solidaritat antirrepressiva, ha elaborat un dossier que demostra com la Policia Nacional a les ordres de la Subdelegació del Govern ha intensificat la persecució política a l’independentisme des de l’estiu del 2012. El…
La COS vol fer arribar la solidaritat i afecte de la militància del sindicat a les responsables del local, davant l'agressió perpetrada per elements feixistes. La matinada del divendres 1 de febrer, el Casal Popular Tio Cuc d’Alacant va ser víctima d'una agressió feixista. La persiana del local fou guixada, s'aboca oli a la vorera que hi ha davant de l'entrada del Casal i es va empastifar amb silicona el pany de la porta. Els elements feixistes que va perpetrar aquest atac el van fer amb total impunitat. Les responsables del Casal han demanat una reunió amb la Subdelegació del…

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Wednesday the 13th. Joomla Templates Free.