Dimecres, 28 Juny 2017 21:28

Unes eleccions, tres victòries

Comunicat de la secció sindical de la COS a Clece SAD La Selva arran de l'actitud demofòbica de CCOO, intentant impugnar i menysprear les decisions de les treballadores.

Ara fa set mesos que la candidatura de la COS vam guanyar de forma aclaparadora les eleccions a Clece SAD La Selva amb el 71% dels vots, és a dir, vam aconseguir tres delegades de les cinc possibles. Certament, és una gran victòria, ja que era la primera vegada que un sindicat de classe participava en les eleccions d'aquesta empresa.

Érem plenament conscients dels paranys que ens trobaríem per part de l'empresa i el sindicat majoritari, perquè la nostra manera de funcionar els trenca els esquemes i els qüestiona la seva dinàmica de funcionament. Aquests paranys no es van fer esperar i CCOO, en un atac demofòbic i de menyspreu cap a la decisió de les treballadores i treballadors, va decidir utilitzar tota la seva maquinària d'alliberats per tal d'impugnar aquestes eleccions.

Això ens va portar arbitratge, on es va ratificar la decisió presa per les treballadores i els treballadors i es va donar per guanyadora la COS. Com era d'esperar, CCOO no va trigar gens a portar aquesta decisió als jutjats.

Després de mesos d'incertesa però amb pas ferm i molta il·lusió, el Comitè d'Empresa ha anat tirant endavant. Evidentment, sense cap facilitat per part ni de l'empresa ni de CCOO, tot i tenir davant la bona voluntat de les companyes denunciades.

El passat 16 de març es va celebrar el judici, un judici esperpèntic on veiem com coincideixen l'empresa i CCOO tant en arguments com en actituds, amb la voluntat de fer fora la COS. Sabem que no els agrada tenir un altre model sindical al davant, i encara menys un model que, entre altres coses, promou la transparència, les assemblees de treballadores, la presa de decisions directes, sense subvencions i amb les mans lliures per poder plantar cara al que calgui.

No va ser fins al dia 19 de juny que vam rebre la sentència on es ratifica que la COS som les justes guanyadores d'aquestes eleccions. Encara que no entenem les eleccions com a únic model de lluita sindical, aquesta decisió ens alegra i molt, ja que la voluntat democràtica de les treballadores i els treballadors no ha quedat supeditada a la por d'alguns que veien tremolar el seu nombre de delegats.

Des de la COS La Selva i COS-Clece volem agrair profundament la paciència de les treballadores i els treballadors que han aguantat aquests sis mesos d'incertesa. També volem assegurar que continuarem amb la tasca de defensa dels nostres drets i demostrant que un altre model sindical és possible.

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Tuesday the 17th. Joomla Templates Free.