Dimarts, 27 Novembre 2012 00:00

Què s’hi juga, el jovent, en aquestes eleccions?

Sota el pretext d’aquesta pregunta, Arran Reus va organitzar ahir una xerrada amb membres del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) i la CGT per parlar sobre les eleccions del proper diumenge i de com les veuen, en clau juvenil, aquests tres sindicats.

Albert Baiges, del SEPC, ha exposat precarització que els i les estudiants, tant de secundària, com de cicles formatius, com universitàris, estan vivint des de fa uns anys, ficant d’exemples l’encariment de matrícules i material escolar, l’augment de taxes, la privatització de serveis com el menjadors o pàrquings, així com l’eliminació o reducció dràstica de les beques, entre d’altres.

El representant de la COS, Xavi Vilanova, ha fet un repàs de les polítiques liberals, dictades pels mercats, que s’han aplicat a l’estat espanyol des de la crisi del petroli dels anys 70, de la mà dels diferents governs de CiU, PP i PSOE amb la complicitat de Comissions Obreres (CCOO) i la UGT.

Per últim, Dani Pérez, de la CGT, ha explicat que “un 90% del meu entorn anarcosindicalista votarà a la CUP”. Tot i això, també ha volgut reivindicar que el vot de confiança que molts llibertaris diposaran a la CUP, no servirà de res si es perd la lluita als carrers, ficant d’exemple la vaga del passat 14 de novembre.

Tots tres ponents han coincidit afirmant que, en aquestes eleccions, la CUP és la única alternativa real per a que les reivindicacions de les classes populars tinguin veu al Parlament de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Sunday the 19th. Joomla Templates Free.