Divendres, 09 Novembre 2012 03:15

300 persones afectades per l'ERO de CEMEX a Alcanar (el Montsià)

Mobilitzacions per la defensa dels llocs de treball a CEMEX-Alcanar

Assemblees i mobilitzacions:

ASSEMBLEA OBERTA DE LA COS
dilluns 19  ales 16.30 hores ,a la mateixa cimentera (Cemex-Alcanar)

PROPERA MOBILITZACIÓ
 Dilluns a les 19 h al pavelló firal de la Ràpita per al míting del amb Pere Navarro.

Si podeu enviar comunicats de suport, us ho agrairem enormement, i els companys i companyes de la fàbrica encara més. Els podeu enviar a: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. sindicatcos.cat

El grandíssim impacte que l'ERO (Expedient de Regulació d'Ocupació) tindrà sobre l'economia local i comarcal fa que puguem parlar gairebé d'un acomiadament col·lectiu.  Aquest expedient afecta a 147 treballadors dels 166 que actualment treballen a la cimentera d'Alcanar. I, indirectament es quedaran sense faena al voltant de 300 persones (comptabilitzant les empreses externes). La situació és força dramàtica ja que es tracta de l'ERO més massiu des del tancament de LEAR ja que estem parlant de la pèrdua del 40% dels llocs de treball industrial als municipis d'Alcanar i Sant Carles de la Ràpita.

I aquest ERO, no ha afectat només a la planta d'Alcanar. La multinacional mexicana CEMEX té 8 plantes a tot l'estat espanyol. D'aquestes, 5 estan ubicades arreu dels Països Catalans. Així doncs,  les plantes d'Alcanar i Sant Feliu es dedicaran només a la mòlta de pedra,tancant els seus forns; la planta de Bunyol, treballarà de manera intermitent mentre que les plantes de Lloseta (Mallorca) i Alacant, continuaran a ple rendiment. En total, l'ERO aplicat a les 8 plantes d'arreu de l'estat, acomiadarà 390 treballadors dels 1740 (22% de total) que hi treballaven. Sembla que no és la única empresa del sector en aplicar aquestes mesures ja que empreses com Cementos Portland Vallderribas (filial del grup FCC) ha aplicat un ERO que ha deixat al carrer a 291 treballadors i em prepara un altre on es pretén acomiadar 299 persones. O Holcim que ha executat un ERO que afecta a 295 treballadors.

Pel que fa al cas d'Alcanar, com també deuen fer els altres empresaris, intenten justificar aquesta barbaritat amb l'excusa que hi hagut una davallada de vendes i que cal reestructurar la capacitat de producció. A més Cemex ha presentat un document, Pla Horitzó, on pretén adaptar les despeses a la nova situació econòmica, adaptar la plantilla i buscar “solucions constructives”, entre altres coses. I totes i tots ja sabem que volen dir aquests empresaris: precarietat laboral a tots els nivells. I es que altres dades del Comité Intercentres de CEMEX apunten que el consum de ciment en les obres públiques és optim. A més afirmen que no hi ha pèrdudes sinó una baixada de beneficis degut a la compra d'empreses mentre la cotització en borsa de la multinacional mexicana baixava. I a més d'aquesta actitud temerària, el que s'entreveu és una recomposició del sector per a precaritzar les condicions de treball. Cal tenir present que en aquest sector, el 90% del treball era fixe. Per tant, la intenció dels empresaris del ciment és reduir el nombre de treballadors, de fàbriques i, és clar, empitjorar les condicions de treball del sector. I tot amb l'excusa de la crisi.

Mentrestant el alcaldes de les principals poblacions afectades (Vinaròs, Alcanar i Sant Carles de la Ràpita) més enllà de les obligades declaracions de solidaritat o d'arrencar la “promesa” dels empresaris de recuperar la planta quan millore la situació econòmica, però sense cap acord en ferm, poca cosa. I ells i els seus partits polítics tenen l'obligació de donar alternatives laborals a a aquestes 300 persones. I no sols l'obligació, estan capacitats per fer-ho, legalment i econòmica. No només cal, per exemple, facilitar els tràmits i els costos per l'obertura de negocis o bé fer d'intermediaris amb cooperatives de finançament per a engegar projectes cooperatius. I és que a les Terres de l’Ebre el nombre d'empreses en actiu i la taxa d'ocupació cauen en picat mentre ja hem patit al voltant de 70 ERO.

Per això, des de la COS, cridem a mobilitzar-nos contra l’ERO a CEMEX Alcanar. Cridem a lluitar per protegir els 300 llocs de treball!

Volem viure i treballar a la nostra terra!!

Defensar els llocs de treball de CEMEX Alcanar, és defensar les Terres de l’Ebre!!

Alcanar, novembre de 2012

Coordinadora Obrera Sindical – COS

Sindicat per l’alliberament de gènere, de classe i nacional dels Països Catalans

SOLIDARITAT DES DEL CASAL POPULAR PANXAMPLA:

El Casal Popular Panxampla amb els treballadors i treballadores de Cemex.

Companys i companyes de Cemex,

des de les Terres de l'Ebre us volem animar a seguir lluitant i defensant amb esperit rebel la vostra dignitat. Les Terres de l'Ebre veiem com tanquen empreses, ens retallen l'educació i sanitat, marxen els joves en busca d'un futur que aquí és negre... i ara una de les empreses capdavanteres al territori també vol plegar. No podem confiar ENS els polítics que ens han dut fins aquesta situació, per això us encoratgem a seguir lluitant, perquè només des del carrer i la lluita defensarem els nostres drets. I des del Casal Panxampla teniu la nostra solidaritat i si necessiteu la nostra ajuda.

No és una crisi, és una estafa! El capitalisme és crisi.

CASAL POPULAR PANXAMPLA

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Sunday the 19th. Joomla Templates Free.