Dissabte, 02 Setembre 2017 19:52

Atemptats que destapen vergonyes tacades de sang: els seus negocis, les seves polítiques, les nostres morts

Solidaritat de la COS amb les víctimes del terrorisme feixista wahabbita als Països Catalans i arreu del món. Rebuig a la hipocresia dels governants de l'estat espanyol que trafiquen amb armes amb les petrodictadures del Golf Pèrsic.

Passades dues setmanes de l'atac terrorista patit a Barcelona i l'intent d'atemptat a Cambrils, des de la COS volem compartir un seguit de reflexions. La Coordinadora Obrera Sindical, el sindicat de classe i feminista dels Països Catalans, volem compartir la nostra solidaritat amb les víctimes i els seus éssers estimats i els expressem el nostre condol i suport.

Alhora, hem estat espectadores de com s'han organitzat una sèrie de mobilitzacions oficials que lluny d'afrontar els fets i les seves causes semblen més aviat dissimular els problemes i guardar les aparences. La gravetat dels fets i el cinisme encobert de les institucions ens exigeix que plantegem unes reflexions i una resposta política, sindical i de classe:

En el context històric a Occident de xenofòbia, racisme i criminalització contra la classe treballadora procedent del Magreb i altres zones d'Àfrica i Orient Mitjà, cal desmuntar la fal·làcia islamòfoba. Prop del 90% de les víctimes del terrorisme feixista de base ideològica wahabbita és de països d'Àfrica i Orient Mitjà i són les nostres companyes perquè formem part de la classe treballadora del món. Són les mateixes persones que esdevenen refugiades a les portes de l'Europa del capital i que fa segles que són víctimes de la dominació colonial espoliadora i esclavista d'occident amb la complicitat de la immensa majoria de governs extraoccidentals.

Assenyalem les polítiques i els agents que han habilitat i nodrit el terrorisme del DAESH. Des de l'any 2001 les intervencions de l'OTAN per defensar els interessos de l'imperialisme nord-americà i sionista han adobat el terreny al DAESH: finançant-lo, ensinistrant-lo militarment i armant-lo. A més, aquests grups terroristes reben el suport explícit militar i financer dels governs de les monarquies dictatorials i petrofeudals del Golf Pèrsic mitjançant un sistema bancari internacional que els permet operar en circuits d'opacitat i en paradisos fiscals sota la jurisdicció de governs que afirmen hipòcritament condemnar el terrorisme. Per això expressem el nostre suport als grups socials i organitzacions que planten cara contra aquest terrorisme feixista, alhora que reafirmem el nostre combat per sortir de l'OTAN i la Unió Europea, organitzacions centrals de l'imperialisme occidental.

Denunciem la trama d'interessos econòmics de l'Estat espanyol amb les monarquies del Golf Pèrsic, especialment el vincle de la Casa Reial espanyola amb la família reial que governa autoritàriament l'estat d'Aràbia Saudita. N'assenyalem l'exportació d'armament de la indústria de guerra espanyola, els interessos derivats de les comissions sobre la importació del petroli del rei emèrit, i megaprojectes com la construcció de la línia d'AVE a la Meca de les empreses de l'Ibex-35. L'oligarquia i la monarquia espanyola continuen fent els seus negocis amb la dinastia saudita tot repartint-se un pastís valorat en 17.000 milions d'euros. És la classe treballadora internacional qui hi posa els morts. Repudiem els vincles amb la monarquia i el govern espanyol que donen suport a les monarquies wahabbites del Golf Pèrsic i advoquem pel seu trencament.

L'impacte d'aquests atacs terroristes sobre el nostre context polític i social concret ha estat clarament orientat per la intel·lectualitat del règim contra el moviment popular i democràtic que defensa que el futur polític de Catalunya el decideixi la societat catalana mateixa. S'ha arribat a plantejar el nivell d'Alerta-5 i la militarització d'aquesta banda dels Països Catalans, mirant de vincular la lluita contra el model econòmic capitalista i contra l'opressió nacional amb el feixisme wahabbita. Es tracta d'una maniobra oportunista i barroera però no per això menys perillosa i feixistitzant.

En vista i enfront del risc de segrest de les llibertats democràtiques considerem imprescindible enfortir les lluites populars, l'organització de la classe treballadora i el nostre compromís antifeixista, antiracista, antipatriarcal i internacionalista. Aquest segrest afecte tant al dret de dur a terme el referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre vinent, com al de les lluites en curs en els diversos àmbits sociolaborals; essent els millors exemples la voluntat d'aturar la lluita de les treballadores de l'aeroport o la lluita contra el procés de turistització massiva gentrificadora i especuladora en profit de les elits. No és una guerra de civilitzacions ni una fatalitat cega. El terrorisme wahabbita és una de les expressions armades de l'imperialisme en la lluita de classes internacional.

Darrere la política, l'economia i la religió hi ha la instrumentalització per articular projectes i models de relacions socials. Ens enfrontem a projectes imperialistes que aspiren a perpetuar el capitalisme i totes les formes d'interiorització, explotació i desigualtat social. Nosaltres hi contraposem un projecte per conquerir l'emancipació social plena arreu del món amb l'exercici del dret d'autodeterminació com un element central per combatre l'imperialisme i totes les seves expressions feixistes. És per tot això que entenem que les manifestacions institucionals no són la nostra mobilització. Una manifestació oficial, convocada des de les institucions, amb presència de les autoritats, encapçalada per cossos repressius que retallen llibertats i reprimeixen la dissidència, seguida per les mateixes autoritats que diuen plorar les nostres morts però es lucren amb el tràfic d'armes, i amb tot un discurs innocu que no ataca als orígens dels problemes imperialistes que pateix la classe treballadora internacional mai serà el nostre espai ni la nostra trinxera. Vosaltres feixistes sou els terroristes.

Contra totes les formes de capitalisme i feixisme, no passaran!

/a>

Copyright © 2017 Coordinadora Obrera Sindical. Tots els drets reservats.
Joomla! és programari lliure, alliberat sota la GNU General Public License.
Wednesday the 13th. Joomla Templates Free.